02 October 2006

Nye fine...rosa...bloggen

Satt på lesesalen og jobbet med oppgaven min i hele dag – dvs forsøkte å jobbe... Utrolig hvor mye tid som kan gå med bare på å sitte og stirre på skjermen. Var på butikken òg (hørte på fine Voxtrot-sangen på vei opp igjen), kjøpte det godteriet som sikkert bråker mest av alt, og tok det med på lesesalen.

På onsdag skal jeg ha en kosedag. Det har jeg bestemt. Etter hælvetesuke (var ca syk, kjip tur på by’n, kaninen min døde, oppgaveskrivingshælvete, familieselskapsstress, regn) synes jeg at det er på sin plass. Tenkte jeg skulle ta båten ut på Gressholmen for å mate kaninene, løpe rundt i Oslo for å ta bilder (funker sikkert å lane mammas digitalkamera siden mitt er herpa – så lenge jeg ikke spør), skrive litt i dagboka, se på høstbladene, og sitte under ullteppe, drikke kakao, lese bok og høre på regnet om kvelden (må bare ikke regne på dagtid).

I Norge spør man ofte (eller av og til, hvertfall) “hva ville du gjort dersom du var Gud for en dag?”, mens i USA spør de hva man ville gjort dersom man var president for en dag. Tenkte på det da jeg skulle sove forrige uke. Liten indikasjon på makta (til både Gud og presidenten), og religionens rolle i begge land. Fiffig.

Ord og uttrykk (fra heimplatsen miiin) jeg skal begynne å bruke mer: saft suse, tsk tsk (men det er jo umulig å uttale!), propensity.

Ord jeg skal bruke mindre: liksom, da, på en måte, trøtt, gleder meg skikkelig.

Nå kunne jeg egentlig sett Dagsrevyen. Hvis jeg hadde vært ferdig med oppgaven. Og vært hjemme. Og kommet på det i tide, og ikke rett før sporten og været, som ikke er no viktig.

HF sitt referansesystem er latterlig tungvint.

Men women’s roles in the early national period dere....*dø*


Fionn Regan: "The Underwood Typewriter"

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home