07 October 2006

Mitt liv som A-menneske

Tidlig, tidlig, tidlig lørdag morgen - JA! UTHVILT! STÅ OPP NÅH! JOGGE, JOBBE, FRISK OG SUNN!!!!!!!!!!

Slik det ble: våknet halv åtte - trøtt. nå. - stresset med linsene, kastet i meg en brødskive, rakk IKKE å drikke kaffe, og måtte løpe gjennom skogen til butikken der jeg jobber. Hadde riktignok aldri planer om å jogge (hva, en lørdags morgen?), men likevel.

En av grunnene til at jeg ikke fikk sove i går, og følgelig var TRØTT! (i tillegg til at jeg la meg altfor sent), var at jeg lå og tenkte på alle de tingene jeg pleide å gjøre, i hvertfall av og til, men som jeg ikke gjør lenger. Pianospillingen ble gitt opp for mange år siden, og har egentlig savnet det det siste året, så tenker å ta det opp igjen nå. Må bare få stemt pianoet.

Før leste jeg dessuten mangemangemange bøker. Ikke som i sakprosa og/eller pensum, men fiksjon. Romaner, noveller. Jeg merker at dette har påvirket språket mitt - kanskje spesielt skriftlig. Men når så store deler av dagen går med til å sitte bøyd over pensum, og når jeg hører på musikk når jeg kommer hjem (pluss lesesliten), skal det litt til før jeg henter en bok fra nattbordet. Er egentlig ikke et nattbord, men en hylle...egentlig ikke en hylle som sådan heller, siden er en del av veggen (stein og sånn). Anyways, der hvor bøkene jeg "holder på å lese" ligger...og samler støv.

Savner også litt det å skrive. Ikke saktekster, men bare..skrive historier - for min egen del. Men jeg trenger stillhet og tid for å skrive slike tekster - i tillegg til inspirasjon, men den kommer gjerne mens jeg skriver - og det er ikke mye av de tingene nå lenger, siden ledige stunder benyttes til andre ting: være med venner, høre på musikk, se på TV, lese aviser, rydde, lufte kaninen (nå er ikke sistnevnte så veldig aktuelt lenger, men...)

Dette blir litt kompensert for via blog og dagbok, men det er ikke det samme. Dagboken min minner uansett mer om et i varierende grad usensurert referat enn det den skal være: Den og den konserten var utrolig bra. Var ute forrige helg.

Liker å ha en rolig helg, spesielt når jeg jobbet både i går og i dag. Hvis jeg i tillegg skulle ha vært sosial, hadde jeg holdt hviledagen ganske så hellig. Nå får jeg litt tid til å tenke, og kanskje jeg får gjort noe fornuftig i tillegg (skrive ZP-artikkel, lese pensum).

Fine sitatet:
"sometimes sock puppets can be friends" - Jof (i boy least likely to)

Er på god vei til å spise opp lesesalsgodteriet (dvs. rettferdiggjort godteri)...kommer til å angre i morgen. Har store ambisjoner om å komme meg på Blindern i morgen. Føler ikke helt at jeg har oddsen på min side egentlig. Litt bedøvet av varmen her inne òg, på en behagelig måte mmmmmmmmmmmm (sjokolade og comfy)


Amplifico: "Red Song"

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home